Hjemme hos Jørgen: Enkel eleganse

Etter noen ukers tilkortkommenhet er det endelig tid for hjemmebesøk igjen. Denne gangen er vi hos selvesteJørgen Brovold, vår kjære elevrådsleder! Den velkledde og høflige ungkarens rede står til forventningen om et ryddig og ordentlig hjem.

Jeg befinner meg i semi-ukjent farvann når jeg går inn på E-internatet. Men stemningen er ren hygge i det jeg nesten blir overfalt av Jørgen som kommer for å møte meg! – Der er du ja!  sier han gledelig. – Det er ikke så spennende her da, men velkommen!

Vi må opp trappen, og nederst i gangen står døren på vidt gap. Et sprakende sprekt, mønstret sengetøy roper på meg og Jørgen ler. Slenger seg nedpå og gir meg et smil kun han kan.

– Ja, det er litt tomt her, som du kanskje ser. Han har rett. Veggene og hyllene i dette enerommet er litt tomme, men hårføneren og solbrillene er på plass. Det er tydelig at vi har med en forfengelig, ung herre å gjøre.– Solbriller er jeg jo nødt til å ha! Det er fint å kunne variere litt.

Jeg ser meg rundt og absorberer rommet, og får øye på at det over ryggen på rommets stol er hengt ikke bare ett, men hele tre rosenkranser. – Jasså, så du er en dypt religiøs mann?, spør jeg mens han finner et fjerde smykke og henger sammen med de tre andre. – Haha, en dypt religiøs mann, ja. Det er jeg, svarer han og ler litt.

Som nevnt var rommet litt tomt, så jeg har ikke så mye mer å se på. Pent sier jeg – Takk for at jeg fikk komme, hvorpå han svarer – Bare hyggelig og velkommen igjen. Jeg lurer på om det ikke ble et litt kort besøk fra min side. Håper han synes det var greit.

I det jeg takker for meg og forlater ham og gleder meg til neste ukes vertskap står jeg igjen med én tanke: –  For en kjekk kar og for et hyggelig besøk!

(uten videre sammenligning:)

Comments
2 Responses to “Hjemme hos Jørgen: Enkel eleganse”
  1. Andrea sier:

    Haha! Morsomt!

  2. Martine sier:

    Haha, fantastisk innlegg! Keep ’em cuming!

Legg igjen en kommentar

