Moteambulansen: The September Issue

I mens Fashion Week foregår i NYC og Milan kommer Jessheims peneste mennesker ut av hiet for å møte Aslak, vår egen djevel i Prada, sitt kritiske blikk!

Ingrid: Hvor du vil
Hvor skal du? Det spiller ingen rolle. Du kan gå hvor som helst i det der! Du har funnet en stil som kler alt fra bringebærfest til minneseremoni. Det helhetlige over antrekket ditt er nydelig. Dog trekker det litt ned at du ikke har på sko. Da blir du jo skitten under føttene, og det kan gjøre vondt å gå ute. Sleng på noen matchende casual+ sko, så snakker vi kanskje toppkarakter!
Karakter: 5
20110929-095923.jpg

Ragnhild: Nesten
Jeg ser du har prøvd, Ragnhild, og du er ikke så veldig langt unna. Det gule kler deg, men uten et skjørt under, ser du bare ut som en som vil dristiggjøre burkaen sin. Og skoene ødelegger komposisjonen. Når resten er så gjennomført fargetonisk, så burde du ikke ha noen triste sko som ødelegger. Du skal ha for søtt smil og forsøk. Stå på, Brånå!
Karakter: 4
20110929-095934.jpg

Aisha: Kom frem!
Aisha. La meg bare si ett ord! HELT NYDELIG! Her har du funnet så det holder. Jeg vet ikke om jeg skal begynne med at håret ditt ligger perfekt i forhold til klærne, hvordan genseren kler fasongen din, eller hvordan du bringer frem den nye to-skos-moten! Skjørtet er i en klasse for seg selv, og sammen med god bruk av mange fiffige motenormer, viser du Romerike hvordan man skal kle deg. Hvorfor er du i en gang? La verden se deg!
Karakter: 6
20110929-095942.jpg

Ida: Unnskyld.
Ida. På forhånd unnskyld, men dette går jo ikke. Nei, nei og atter nei. Du er en snill jente, men hvis det skal synes i en bursdag, ser man det ikke gjennom klærne dine. Det triste forsøket på å kombinere overdel og sokker, tilhørte middelalderen. Og buksa kunne du kanskje ha vært foruten (ikke uten bukse da, men du skjønner). Ellers begriper jeg ikke hvorfor du står og holder på det bladet. Hvis det er fordi du tror du hadde vært penere i Evas klær, så tror jeg nok dessverre du har rett. Mitt tips: Bytt ut alt med hva som helst annet. Men dette kan du klare! Lykke til!
Karakter: 1
20110929-095950.jpg

André: Tapper
Du er modig, André, det har jeg alltid syntes. Du tør å ha din egen stil, og det misunner mange! Her har du mye som stemmer, men noe som ikke treffer helt. Angående saggingen, burde du velge. Enten eller. Det går ikke å sagge på bare den ene siden. Skjorta står fint til beltet ditt, og du fiffer det fint opp med anelsen svart i bakgrunnen. Det beste med antrekket er buksa, men den forsvinner noe i måten du bærer klærne. Prøv kanskje med oppbrettede ermer eller en noe mindre fargesprakende bokser. Ellers beundrer jeg deg, din tøffing!
Karakter: 4
20110929-095956.jpg

Herman: Hvor er du?
Hei, Herman. Herman? Er du der? Åh, beklager, jeg så deg ikke under alle klærne. Ikke at jeg har noe imot deg, Herman, men klesvalget ditt her har nok skjedd mens du lette etter skruen bak skapet. Husk, less is more. Ett og ett plagg hadde virket, men en mashup av alle blir som å høre på fire sanger samtidig. En ting mangler du, og det er sko. Hvordan skal du kunne gå noe sted? Kle av deg alt, og velg to eller tre plagg, så skal jeg prøve å ta deg mer seriøst neste gang. Ikke gi opp!
Karakter: 1

20110929-100003.jpg

Tekst og foto av Aslak Maurstad

<a

Comments
2 Responses to “Moteambulansen: The September Issue”
  1. Kama Sofie sier:

    Hahaha! ❤

  2. Aasmund sier:

    Deilige gutta og jente! ❤

Legg igjen en kommentar

