Mitt dypdykk i deres kjærlighetsambisjoner

Det var i en lettere beruset tilstand jeg og en venninne vekslet noen frustrerte ord over hvor fullstendig umulig det er å skille mellom single eller opptatte gutter og jenter på denne skolen. Her er ordet imøtekommende ikke på langt nær dekkende for den nokså elskverdige tonen alle møter hverandre med. For å ikke snakke om den livslange oppgaven det ville vært å skille mellom de heterofile og homofile. På Romerike folkehøgskole kan du først som sist legge alle stereotypiske trekk og målmerker til side. Her elsker alle musikaler. Alle elsker dans, og alle elsker Liza Minnelli. Nesten i hvert fall. Det er i slike, nokså unike situasjoner at Kjetil sitt markeringssystem kommer til nytte. Hvorfor ikke ta vår kjære teaterlærer på alvor og skaffe oss en viss ide om hvem vi skal rette våre høstyre blikk imot. Og for å spare skolen for dyre messing-buttons, laget jeg like gjerne en oversikt som viser skolens andel av elever innenfor hver gruppe.

Før jeg avslører statistikken vil jeg informere om, i all ærlighet og en ikke-eksisterende ironisk tone, at resultatene er verken tuklet eller tøyset med. Dette ville selvfølgelig medført til at statistikken hadde vært totalt uinteressant og dessuten svært lite pålitelig. Dermed er disse tallene slående korrekte både for deres og min egen interesse. Kanskje mest min egen. Jeg har tatt utgangspunkt i hver femte elev. For dere som trenger en oppfriskning av markeringssystemet Kjetil introduserte for oss for snart 2 uker siden, her kommer en kort forklaring:

  1. TFF – Type fra før.
  2. Monolove – søker monogam kjærlighet. Den rette.
  3. Lover boy/girl – seriemonogamisten
  4. Swingster – sex uten følelser.
  5. Mu/no – munk eller nonne. Faglig ambisjoner skal ikke forstyrres av kjærlighet.
  6. Psyko/sosio – vil hjelpe han/hun enten psykisk eller sosialt.
  7. TFFF – Type fra før, før.

Jeg gikk ut i fra at nokså store deler av elevene var TFF. Dette begrunner jeg ved å referere til diverse ”internatprat” og annet sladder. Videre hadde jeg også en følelse av at det ville være en god del lover boys/ girls ,da jeg har en slags fordom for at teaterelever er svært kunstneriske og frigjorte av seg. Det skal vise seg at dette stemmer godt. Ut i fra tabellen under kan dere heretter kartlegge forskjellige strategier. Hvem er hva? Denne tabellen gjelder selvfølgelig kun for nær fremtid, da jeg har et lite håp om at spesielt én av kategoriene vil få færre tilhengere…

Prosent av skolens elever som tilhører følgende kategorier:

  1. TFF – 32%
  2. Lover girl/boy – 32%
  3. TFFF – 9%
  4. Swingsters – 13,5 %
  5. Mu/no – 4,5%
  6. Monolove – 9%
  7. Psyko/sosio – 0%

Hvor vidt denne undersøkelsen innebærer nok elever til å kunne generalisere resultatet til hele elevmassen er en annen diskusjon …

Comments
One Response to “Mitt dypdykk i deres kjærlighetsambisjoner”
  1. Kama Sofie sier:

    Kjempefin artikkel! 😀

Legg igjen en kommentar

