Tomme tanker: Nytt og skummelt?

28. august 2011. Dagen jeg skulle begynne mitt nye liv. Som folkehøgskoleelev. På Romerike. Jeg hadde ventet på denne dagen en god stund, og hadde vært rimelig ferdigpakket en uke i forveien. Eller, det er ikke helt sant. Jeg begynte å pakke to uker i forveien, men siden jeg hadde så god tid til å pakke ferdig, fortsatte jeg å utsette det til jeg stod med pakking til knærne siste dagen før jeg skulle dra. Men uansett.

Bilen var pakket fra gulv til tak, og det var akkurat plass til å skvise mamma, pappa, lillesøster og meg inn i bilen, om enn lettere vakuumpakket. En halvtime senere svingte vi til venstre inn til Romerike Folkehøgskole, og som vi kjørte forbi andre familier slo det meg at jeg hadde med omtrent dobbelt så mye som resten av elevene. Shit! Det var jo ikke mulig å snu! Hele min tid på Romerike kom jeg til å bli jenta som ikke klarte å pakke lett. Hva om alle kom til å hate meg?

Nei. De kom sikkert ikke til å hate meg. Selv om de garantert ville tenke at jeg var materialistisk, ute av stand til å pakke lett, for ikke å snakke om overflatisk og fæl, og slem og dum og… Nei. Nå overdriver jeg. De ville sikkert ikke tenke sånn. Helt sikkert… Tror jeg… Men hva om?

Jeg vet hva dere tenker. ”Hun her er helt paranoid.” Og det er jeg ikke!

Jeg bare vet at visse mennesker er ute etter meg.

Bare tenk på hva som skjedde da jeg skulle vaske klær her om dagen! Jeg gjorde akkurat som det stod på instruksjonene og likevel funka det ikke. Jeg måtte prøve tre ganger før den begynte. Og ikke nok med det. Da jeg skulle vaske maskin nr. 2 satte jeg fra meg vaskemiddelet oppi kurven min med skittentøy mens jeg ventet på at en maskin skulle bli ledig, gikk innom rommet mitt en kort stund, og da jeg kom tilbake hadde noen tatt vaskemiddelet mitt! Jeg mener; hvem gjør sånt? Det er helt sikkert at noen var ute etter mitt vaskemiddel!!

Jeg vet hva dere tenker: ”Hva var spesielt med vaskemiddelet? Det var sikkert bare et uhell.” Vet dere hva? Jeg nekter å gå med på det. Det hjelper ikke at jeg bruker akkurat det samme vaskemiddelet som resten av skolen. Jeg er helt sikker på at noen spionerte på meg da jeg var inne på vaskeriet og gikk inn bare for å ta mitt vaskemiddel. Jeg vedder på at det var en del av en større plan for å gjøre meg til latter. Hele min tid på Romerike kom jeg til å bli jenta som mistet vaskemiddelet sitt første gang hun vasket klær, i tillegg til at jeg kom til å bli jenta som ikke klarte å pakke lett. Og i tillegg skulle jeg prøve å være meg?

Det er for mange personligheter på en gang, det er jeg ikke i stand til! Jeg er nemlig ikke schizofren, jeg er paranoid! Nei! Jeg er ikke paranoid. Det var hele poenget her.

Jeg er ikke paranoid.

Jeg bare vet at visse mennesker er ute etter å ta meg.

Tror jeg….

Vet jeg.

Men Romerike blir bra!

Vet jeg.

Tror jeg….

Og jeg er ikke paranoid.

Tror jeg…

Legg igjen en kommentar

